قوانین عمومی مسابقات DOTA 2

قوانین عمومی مسابقات :
داور های مسابقات از بین بازیکنان با تجربه انتخاب شده اند، تمامی تصمیمات آنها محترم و لازم الاجرا ست و هرگونه سرپیچی و بحث با داوران تخطی از قوانین است و جریمه آن حذف مستقیم از دور مسابقات است. بررسی تخلفات این چنینی بر عهده ی Head Admin های مسابقات می باشد.
بازی ها در Captain Mode برگزار می شود.
سرور Host متناسب با Ping بازیکنان در نظر گرفته شده و با توجه به شرایط ایران Luxemburg و Stockholm می توانند مناسب باشند.
زمان DOTA 2 TV Dely بر روی ۵ دقیقه تعریف می شود.
تمامی اطلاعات و هماهنگی ها با کاپیتان تیم ها انجام می شود.
مسابقات در دو مرحله گروهی و حذفی برگزار می شود.
در مرحله گروهی مسابقات بازی های حرفه به صورت Bo2 برگزار می شود.
گروه های مسابقات کلا به صورت ۴ تیم می باشد.
بازی های مرحله حذفی حرفه ای به صورت ۲ حذفی برگزار می شود.
شروع بازی و انتخاب زمین توسط تیم ها با اجرای دستور /flip و اندختن سکه از سوی داور برای ۲ کاپیتان انجام می شود. بازی دوم جا به جا می شود و در بازی سوم نیز دوباره سکه انداخته خواهد شد.
بازی های براکت برنده ها ( Winners Bracket ) به صورت Bo3 و مرحله اول بازی های براکت بازنده ها (Looser Bracket) به صورت Bo1 و مرحله های بعدی بازی های براکت بازنده ها (Losser Bracket) به صورت Bo3 برگزار شود.
فینال مسابقات به صورت Bo5 برگزار خواهد شد و هیچگونه امتیازی برای دو تیم لحاظ نخواهد شد.
اتمام بازی در صورت از بین بردن Base حریف و با استفاده از کلماتی مثل GG یا Good Game امکان پذیر است.
کاپیتان تیم ها موظف هستند match ID بازی های انجام شده را در اختیار admin ها قرار دهند.
اگر در مرحله گروهی مسابقات ۲ تیم هم امتیاز باشند، ابتدا بازی رو به رو سپس میزان round های برنده و در انتها اگر شرایط کاملا مساوی بود، بازی Tiebreaker برگزار خواهد شد.
هر گونه فحاشی و بر هم زدن نظم بازی ها از سوی بازیکنان موجب محرومیت بازیکن خاطی و در صورت تکرار همچنین تیم بازیکن حذف خواهد شد.
تمامی تیم ها موظف به حضور ۱۵ دقیقه قبل از زمان اعلام شده برای شروع بازی هستند. در صورت عدم Show up بازیکنان یک تیم بازی کامل به نفع تیم مقابل به اتمام خواهد رسید.
تاخیر بیش از ۱۵ دقیقه بعد از زمان اعلام شده برای شروع بازی، موجب باخت بازی اول برای تیم متاخر خواهد شد. بعد از ۳۰ دقیقه هم بازی کامل باخت حساب خواهد شد.
اگر بازیکنان هر دو تیم بعد از زمان اعلام شده برای شروع بازی ۱۵ دقیقه تاخیر داشته باشند برای هر ۲ تیم باخت کامل لحاظ می شود.
در بازی های Bo3 بعد از هر دست بازی، فقط ۱۰ دقیقه امکان استراحت وجود دارد و اگر هر تیم تاخیر داشته باشد دست بعدی را خواهد باخت.
در بازی های فینال نیز بین هر دست برای استراحت و تعیین استراتژی ۲۰ دقیقه استراحت امکان پذیر است.
همه تیم ها باید در بازی DOTA 2 ساخته شده و دارای لوگو باشند. تمامی بازیکنان تیم ها باید دارای TAG باشند و در نهایت همه بازیکنان نیز باید عضو تیم باشند.
هر تیم علاوه بر ۵ بازیکن اصلی خود می تواند ۲ بازیکن ذخیره به همراه داشته باشد و بازیکنان ذخیره تا آخر مسابقات ثابت خواهند بود. این بازیکن نباید داخل هیچ یک از تیم های دیگر حضور داشته باشد. در صورت مشاهده تیم های خاطی بی درنگ حذف خواهند شد. مسئولیت تمامی اشتباهات بازیکنان به عهده Leader تیم می باشد.
تغییر بازیکن در بین یک بازی Bo2 و یا Bo3 به هیچ وجه ممکن نمی باشد و تیمی که نتواند بازی را شروع کند باخت را متحمل خواهد شد. بازیکنان Standin فقط و فقط می توانند قبل از شروع بازی جایگزین بازیکن اصلی شوند. بازیکن Standin باید در سایت ثبت شده باشد و هر بازیکنی را نمی توان به عنوان Standin استفاده کرد.
بازی هایی که با مشکل مواجه باشند، قبل از Spawn شدن Creep ها قابل Remake می باشند. هر تیم فقط یک بار می تواند درخواست Remake کند.
بازی فقط زمانی شروع می شود که یک تیم با ترکیب کامل خود حضور یابد و در غیر این صورت باخت برای تیم لحاظ خواهد شد.
در بین هر دست بازی تیم ها نمی توانند Line-up خود را تغییر دهند و موظف اند بازی را با همان بازیکنانی که شروع کرده اند به پایان رسانند.
بازیکنان اجازه حضور در بیش از یک تیم را در مسابقات را ندارند. (حتی به عنوان Stand-in یا حتی بازیکنانی که تیمشان حذف شده ) اگر غیر از این عمل شود تیم خاطی از دور مسابقات حذف خواهد شد. بازیکنان تیم های حذف شده هم حق حضور در هیچ تیم دیگری را ندارند در غیر این صورت تیم خاطی از دور مسابقات حذف خواهد شد.
توقف بازی فقط با اجازه ی داور امکان پذیر است و همچنین قبل از شروع مجدد بازی باید اعلام شود.
زمان مجاز توقف برای هر تیم فقط ۱۵ دقیقه است و برای هر تیم یکتا است و تیم دیگر نمی توانند از زمان توقف خود به نفع تیم مقابل استفاده کند.
متوقف کردن بازی حین درگیری ها خطا محسوب می شود و اخطار دارد، مگر زمانی که بازیکن DC شود و خود بازی به صورت اتوماتیک متوقف شود.
در صورت DC شدن بازیکنی از یک تیم ، بازی به صورت اتوماتیک متوقف شده و این توقف هیچ ربطی به داور بازی ندارد و تیمی که بازی به نفع آن متوقف شده موظف است تا زمانی که بازیکن آنها دوباره به بازی بازگردد تامل کند. اگر بازیکن قادر نبود که به بازی باز گردد در صورت تمایل بازی ۴ نفره ادامه پیدا خواهد کرد. در صورتی که یک تیم زمان Pause برایش باقی نمانده باشد. تیم مقابل می تواند بعد از ۱ دقیقه با اجازه از داور بازی را Resume کند. رفتاری غیر از این با اخطار داور همراه خواهد بود.
در هر بازی هر تیم می تواند تقاضای ۱ بار Remake کردن بازی را قبل از اینکه Creep ها به هم رسند و یا First Blood اتفاق افتد، کنند.
در هر تیم فقط کاپیتان تیم ها می توانند با تیم حریف یا داوران چت کنند و دیگر بازیکنان حق چت دادن به تیم حریف را ندارند. و all chat فقط در صورتی که در بازی مشکل فنی پیش آید یا نیاز به توقف باشد کاپیتانها چت می کنند. در صورتی که بازیکنان در حضور کاپیتان از All Chat استفاده کنند تیم برای بار اول اخطار و برای بار دوم بازنده آن دست از بازی اعلام خواهد شد.
بازیکنان موظف اند تا کلمه GG و یا Good Game را از روی Hotkey های خود بردارند تا به اشتباه اعلام GG نکنند. در صورت مشاهده این موضوع برای بار اول اخطار و در صورت تکرار باخت آن دست از بازی اعلام خواهد شد.
اگر هر بازیکن از تیمی GG اعلام کرد به هیچ عنوان حق کنسل کردن آن را ندارد و بازی باید همان موقع به پایان رسد. با بازیکنان و تیم های خاطی در این رابطه برخورد جدی خواهد شد. تصمیم اتمام یا ادامه بازی که به این صورت مختل شده به عهده داور بازی ها می باشد.

ticket-2

آیا این پاسخ مفید بود؟

 چاپ این مقاله

خوانده شده

مسابقات زمستانی iCG

در فصل جدید فعالیت ها بیشترین تمرکز بر روی کشف استعداد های برتر و کمک و حمایت گیمر ها بوده که...

انواع آیتم های DOTA 2

 با وجود آیتم های زیادی که در دنیای DOTA 2 وجود دارد این سوال برای هر کسی ممکن است به وجود آید که...

فصل اول تورنومنت گیم ریجن !

بالاخره پس از ثبت نام 22 تیم برای فصل اول مسابقات گیم ریجن گروه بندی ها و زمان بندی مسابقات انجام...